בניית אתר רספונסיבי

מה זה אתר רספונסיבי

אתר רספונסיבי הוא אתר גמיש שמגיב ומתאים את עצמו אוטומטית לכל סוגי המסכים: למחשב, למסכי מגע (אייפד, סמרטפונים), ולרזולוציות שונות. נסו להקטין את גודל חלון הדפדפן שלכם ותבינו על מה כל הסיפור. פתרון הנותן תאימות לכל פלטפורמה דיגיטלית: מחשב, מסך מגע, סלולר ואפילו לפייסבוק. וגם טלווזיה.

בשנים האחרונות יותר ויותר משתמשים גולשים באתרי האינטרנט באמצעות מכשירים סלולאריים וטאבלטים מסוגים שונים אשר מתפתחים ומשתנים בתדירות גבוהה.

בתחילה הפתרון המקובל היה הקמת מספר אתרים אשר כל אחד מהם מתאים לסוג מכשיר מסוים, מה שהביא לתחזוקה של מספר אתרים ושימוש במספר כתובות עבור אותו האתר, או בניית אפליקציה בנוסף לאתר האינטרנט (בהשקעה כספית נוספת).

בעזרת בניית אתר בעיצוב רספונסיבי האתר נראה היטב בכל מכשיר ובכל דפדפן. עיצוב רספונסיבי דואג ומגדיר לרכיבים באתר להתאים את עצמם מבחינת המיקום והגודל שלהם אל גודל המסך, כך שהאתר יראה באופן המקסימילי.

בניית אתר רספונסיבי הוא לא בגדר מותרות .

איך זה עובד בעצם?

פשוט מאוד, באמצעות טכנולוגיית CSS3 אשר באמצעותה הדפדפן מזהה מאיזה רזולוציה נכנס הגולש לאתר ומתאימה את הדף והתוכן שלו לרזולוציה בצורה הפרופרוציונלית והאופטימלית ביותר בהתאם למכשיר המשתמש, פעולה אשר מתבצעת באופן אוטומטי.

הטכנולוגיה מורה לעיצוב האתר להשתנות בזמן אמת לפי סוג הרזולוציה וגודל המסך שדרכו מביט הגולש באתר.

השימוש בעיצוב הרספונסיבי תורם רבות לחוות הגלישה של המשתמשים וזאת ללא כל תלות במכשיר ממנו משתמשים לצורך הגלישה שכן עיצוב זה מקל על הניווט והשימוש באתר ומתאים לכלל המכשירים הקיימים בשוק.

אתר רספונסיבי בעיני גוגל

גוגל ממליצה להשתמש באתרים רספונסיביים ממספר סיבות:

  • שימוש בכתובת URL אחת מקל על הגולשים להגיב, לחלוק ולקשר אל התכנים באתר, והוא אף מסייע לאלגוריתמים של גוגל לאנדקס באופן מדוייק את התכנים.
  • הגולשים אינם נדרשים להפניות (Redirects) כדי להגיע לתוכן שמותאם למכשיר שבו הם משתמשים, שמאריכות את זמן טעינת דפי האתר. ביצוע הפניות עשוי לגרום לשגיאות שמשפיעות לרעה על חווית המשתמש.
  • אתר רספונסיבי חוסך משאבים של האתר ושל הסורקים של גוגל. באתר רספונסיבי הסורקים של גוגל סורקים את התוכן פעם אחת, במקום לסרוק תכנים עם כתובות URL שונות באמצעות מספר סורקים שונים.
  • יעילות הסריקה של אתר רספונסיבי מסייעת לגוגל לסרוק יותר תוכן באתר ומתוך כך לאנדקס טוב יותר את תכניו.

דרישות הסריקה של גוגל

כדי לאפשר לגוגל לסרוק את תכני האתר, יש להקפיד שלא לחסום את הגישה של Googlebot לקבצי האתר (css, javascripts, תמונות) באמצעות קובץ robots.txt או בכל שיטה אחרת.

הגישה של גוגל לכל הקבצים של האתר מאפשרת לו להבין שמדובר באתר רספנסיבי ולהתייחס אליו בהתאם.