מארקטפלייס

מארקטפלייס הוא אתר/אפליקציה המפגיש/ה בין 2 צדדים לפחות. צד אחד מציע מוצר או שירות ("מוכר") והצד השני מחפש לקבל/לצרוך ("קונה").

באתר רגיל יש בדרך כלל רק סוג אחד של גולשים (אתרי תוכן, אתר לחנות אלקטרונית,אתר מידע ועוד) ואילו במארקטפלייס יש לפחות 2 סוגי גולשים עם מטרות וצרכים שונים ( 2 סוגי משתמשים שונים מהותית במערכת: מוכרים וקונים).

מהם הנקודות החשובות, שצריך לקחת בחשבון בבניית מרקטפלייס?

סוגי משתמשים שונים - חשוב לזכור, שיהיו מספר  סוגי משתמשים שונים מהותית במערכת, ולכל אחד מהם צרכים ודפוסי שימוש שונים. לכן צריך לפתח את המערכת תוך התאמה לכל אחד מהם.

נקודה למחשבה - יש הרבה אנשים שחושבים שאפשר לחשוב על זה כעל פיתוח 2 מערכות שונות המחוברות ביניהן אבל אופן העבודה הנכון הוא להשתמש באבני בניין המחוברות בינהן בשביל לייצר חוויה משלימה של המוצר לכל אחד מסוגי המשתמשים 

שיווק ("הביצה והתרנגולת") - אחת הטעויות הנפוצות היא לפתח את המערכת ואז לפתוח אותה בבת אחת גם למוכרים וגם לקונים. הגולשים הראשונים נתקלים באתר ריק שאין בו לא היצע ולא ביקוש ולעולם לא יחזרו לשם. צריך להגדיר צד אחד למשוואה (בדרך כלל המוכר) ליצור איתו קשר ולהביא אותו למערכת עוד לפני ההשקה. יש לספק ערך מוסף לצדדים כבר מהרגע הראשון. במקרה של מוכרים הערך המוסף יכול להיות עוד פרסום בחינם, כאשר מבחינת הקונה אלו גיוון ובחירה בין מוכרים רלוונטיים.

מורכבות טכנולוגית - מארקטפלייס זו מערכת מורכבת בגלל הפונקציונלית העשירה הכוללת מוצר, תהליך רכישה המורכב ממספר שלבים, תשלומים, תצוגות מורכבות, תקשורת בין מוכר לקונה ועוד.
בפיתוח של מרקטפלייס יש לקחת בחשבון נושאי אבטחת מידע, הגנת פרטיות, תמיכה בריבוי שפות וגידול בכמות משתמשים.

כבית תוכנה המתמחה בפיתוח מוצרים דיגיטליים בשוק הישראלי ועולמי. יצא לנו לצבור ניסיון רב בתובנות בפיתוח מארקטפלייסים.